Dotazy klientů zdravotní pojišťovny: Přispíváte na Venušiny kuličky?

13.1.2016 20 0

Praha - Od loňského února, kdy největší tuzemská zdravotní pojišťovna zavedla pro své klienty nové call centrum, vyřídili jeho pracovníci už více než 650 tisíc telefonických a na 130 tisíc elektronických dotazů.

titulní fotka

Souvisí to i s tím, že od května se o dvě hodiny prodloužila pracovní doba tohoto call centra.
Nejčastěji se v uplynulém roce lidé ptali na zdravotní péče, platnost a výměnu průkazů pojištěnce či třeba na finanční příspěvky, které VZP nabízí svým klientům na prevenci. Nechyběly ale ani kuriozní otázky, z nichž šla občas operátorům hlava kolem.
Na co se tedy klienti také ptali na call centru nejsilnější tuzemské zdravotní pojišťovny? Tak například:
- Poskytuje pojišťovna příspěvek na nákup Venušiných kuliček? (Nikoliv, na erotické pomůcky pojišťovna nepřispívá)
- Proplatí pojišťovna nákup značkové teplákové soupravy, kterou bude klientka používat při kojení? (Na pomůcky ke kojení sice VZP příspěvek nabízí, ale jsou jimi míněny například odsávačky mateřského mléka, laktační pomůcky, prsní vložky a jiné)
- Co mám dělat, když lékař chce, abych mu přinesl průkaz pojištěnce, ale vy říkáte, že je nepřenosný? (Nepřenosný v tomto případě neznamená, že by klient musel mít průkaz uložený doma a nesměl ho nikam přenášet, ale že platí jen pro konkrétní osobu, na jejíž jméno byl vystaven)
- Mám nárok na preventivní prohlídky u zubaře, i když už nemám vlastní zuby? (Ač to možná mnohé překvapí, na preventivní zubní prohlídku by měl chodit i ten, kdo už nemá ani jeden vlastní zub. Lékař totiž prohlédne celou dutinu ústní, kde může objevit například i přednádorové změny a podobně)
- Půjčuje pojišťovna peníze na ošetření zubů a na jaký úrok? (Pokud nejsou konkrétní stomatologické výkony zařazeny do seznamu výkonů hrazených z veřejného zdravotního pojištění, nemůže je VZP hradit, ani na ně klientům půjčovat)
- Přispěje pojišťovna na mobilní telefon s velkými tlačítky, protože na ten s malými už starší klientka špatně vidí? (Mobilní telefon nepatří mezi zdravotnické prostředky, a to ani ten s velkými tlačítky. Pojišťovna na něj proto přispívat nemůže)
- Lze donutit praktického lékaře, aby klientovi předepsal léky pro psa? (Nelze, zvířata nemohou být klienty pojišťovny)

 

Přidejte komentář

Pro možnost přidávání komentářů je potřeba se nejprve přihlásit.

0 HODNOCENÍ

Autor článku

Další články autora