Vítkovická nemocnice vyškolila v komunikaci přes 30 zdravotních sester

3.9.2015 8 0

Ostrava - Komunikovat s lidmi, které trápí bolesti, není jednoduché.

titulní fotka

Pacienti v nemocnici v těžké životní situaci bývají navíc nervózní a někdy i agresivní. Vítkovická nemocnice se proto rozhodla školit zdravotní sestry v komunikačních dovednostech. Speciální školení dosud absolvovalo přes třicet nelékařských pracovníků, kteří nabyté poznatky už aktivně využívají v praxi.
Školení bylo určeno především pro zdravotní sestry, ale i ostatní nelékařské profese, jakými jsou například fyzioterapeuti, nutriční terapeuti nebo porodní asistentky.
„Komunikační dovednosti jsou při práci ve zdravotnictví nezbytné. Komunikace zde totiž slouží k navázání a rozvíjení kontaktu s pacientem. Správně vedené rozhovory, jež poskytnou oporu v těžkých chvílích, mohou být navíc součástí léčebné terapie,“ vyjmenoval personální manažer Vítkovické nemocnice Jan Poštulka důvody, proč se zdravotnické zařízení rozhodlo personál v této oblasti školit. Cílem tréninku bylo tedy naučit personál efektivně komunikovat, předávat informace a odstraňovat bariéry v komunikaci. Účastníci semináře se také naučili, jak se domluvit s problémovými pacienty či jejich rodinnými příslušníky.
V praxi se zdravotníci setkávají s problémovými pacienty stále častěji. Jedná se o osoby s poruchou osobnosti, ale výjimkou nejsou ani lidé pod vlivem alkoholu či omamných látek. „Nedávno k nám byla k celkovému vyšetření odeslána praktickým lékařem pacientka, které jsme odebrali krev, natočili EKG a poučili ji, že na výsledky z laboratoře je třeba počkat, aby mohly být vyhodnoceny lékařem. Asi po půl hodině začala být nevrlá až agresivní a začala nám vyhrožovat, že má mnoho kontaktů mezi primáři, u kterých by určitě čekat nemusela. Naštěstí jsme věděli, jak se v této situaci zachovat a pacientku se podařilo zklidnit. Podobných zážitků máme mnoho,“ popsala staniční sestra ambulantní části interního oddělení Jana Hrbáčková s tím, že náročná je také komunikace s příbuznými pacienta, která mnohdy bývá stejně obtížná jako práce s pacientem samotným.
„Školení hodnotíme velmi kladně a věřím, že pozitivní změny zaznamenají především naši pacienti. Doufám, že se nám brzy podaří začít další semináře, aby školení mohlo podstoupit co nejvíce personálu,“ sdělila předsedkyně představenstva Vítkovické nemocnice, lékařka Marie Marsová.

 

Přidejte komentář

Pro možnost přidávání komentářů je potřeba se nejprve přihlásit.

0 HODNOCENÍ

Autor článku

Další články autora